SHIPPING BATCH 25 MAC BAKAL DI’RELEASE’ DARI KONTENA

mywau

Baru-baru ini, banyak shipping yang sangkut lama di pelabuhan. Setelah disiasat ianya banyak tersadai di kontena yang tak dapat diuruskan oleh pihak kurier. 

Hal ini kerana, di gudang mereka sendiri masih banyak yang belum selesai diuruskan. Pihak MyWau terus bertanyakan dan memeriksa banyak barang yang tidak dapat dihantar. Apabila ditanya berulang kali, ianya disebabkan oleh faktor Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). 

Kakitangan diterhadkan. Delivery dilepaskan dalam kadar minima. Kalau tidak,  ianya dikira sebagai ingkar perintah. Walaupun begitu, bagi shipment selepas 1 April, sebahagian yang telah sampai di Malaysia akan diuruskan oleh beberapa gudang yang berbeza. Di sini, MyWau tidak mahu membebankan YG Logistic. 

Apabila ditanya pengurus gudang di China, beliau menyatakan akan dilepaskan satu persatu. Ini adalah berita baik bagi mereka yang masih sangkut penghantarannya sejak 25 Mac 2020. 

Berikut jawapan dari gudang, “Yes, we pushed yG already. They will clear it as soon as possible.” Jawapan ini diperoleh pada 15 April 2020 pada jam 6.59 petang.

Yang mana berada di YG Logistic dan sedang diuruskan, inshaAllah ianya akan dilepaskan namun berjalan dengan perlahan. Bagi isu kontena yang masih belum dibuka, wakil gudang MyWau di China telah mendapatkan informasi bahawa kontena berkenaan akan dibuka dalam masa terdekat. 

Akhir kata, pihak MyWau tetap akan terus berusaha untuk mempercepatkan proses pembukaan kontena terbabit. 

Baca juga info lambakan barangan di sini: https://mywau.com/barangan-melimpah-kapal-terbang-tak-cukup/

ms_MYMalay
en_GBEnglish ms_MYMalay